Vilcienu pieturās būvēs jaunus peronus

3 weeks ago 159
ARTICLE AD BOX

Šodien, 18:10

Autori: Dāvids Freidenfelds (Žurnālists)

Šodien sākušies pirmie rakšanas darbi vietā, kur plānots izveidot jaunu platformu pasažieru iekāpšanai vilcienā. Jaunā platforma aizstās pašreizējo peronu Atgāzenē. Jaunā vilciena apstāšanās vieta būs modernāka un, galvenais, –  augstāka. Kad sāks kursēt jaunie vilcieni, vairs nebūs jāturas ar abām rokām, lai uzkāptu pa augstām kāpnēm.

Projektēšanā piedalījās arī apvienība "Apeirons", kas uzstāja uz nepieciešamām izmaiņām projektā, lai jaunie peroni būtu viegli pieejami gan ar bērnu ratiņiem, gan senioriem, gan cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Vērtējot pašreizējo vides pieejamību, apvienībā neslēpa, ka daudzi izvēlas izvairīties no pasažieru vilcieniem.

Foto: Latvijas Televīzija

Foto: Latvijas Televīzija

Foto: Latvijas Televīzija

Foto: Latvijas Televīzija

Foto: Latvijas Televīzija

Foto: Latvijas Televīzija

Foto: Latvijas Televīzija

Foto: Latvijas Televīzija

Foto: Latvijas Televīzija

Foto: Latvijas Televīzija

""Latvijas dzelzceļā" ir pieejamas 11 stacijas, kuras ir pieejamas, iepriekš zvanot. Tur ir speciāli pacēlāji, kuri tiek piegādāti, un tad speciāls cilvēks gaida, un otrā vietā cits speciāls cilvēks. Patiesību sakot, tas ir apgrūtinājums. Un bieži vien tā dēļ, ka tiek pievērsta pārāk liela uzmanība tavas invaliditātes dēļ, cilvēki neizmanto. Patīk vienkārši izdomāt, kāpt un braukt. Tā ir tā brīvība un neatkarība," stāstīja Invalīdu un viņu draugu apvienības "Apeirons" valdes loceklis Ivars Balodis.

Invalīdu un viņu draugu apvienības "Apeirons" valdes loceklis Ivars Balodis.

Foto: Latvijas Televīzija

Tieši šīs problēmas jaunie peroni varētu mazināt, cer apvienībā. Esot svarīgi, ka projektējot tiek domāts par visiem, lai visi var izmantot visu.

"Te ir tā lieta, ka mēs kaut kā mēģinām sadalīt. Tā ir mana, te ir tavs kaut kas. Un bieži vien aizmirstam to cilvēku,  kam tas viss ir domāts. Tas, ko mēs gribētu redzēt un ko mēģinājām panākt, ir – mēģinājām izbēgt no visām speciālajām lietām, kas ir kādreiz domātas cilvēkiem ar invaliditāti – speciālie lifti, speciālie pacēlāji, speciālās ejas, bet atstāt to, lai ikviens risinājums, kas tiek veidots, lai viņš ir izmantojams ikvienam cilvēkam. Ja tu ej pirkt biļeti, tad ej to pirkt tajā pašā kasē, un, ja jāiet uz peronu, tad pa to pašu ceļu," skaidroja "Apeirona" pārstāvis.

Vides pieejamība bijis viens no galvenajiem mērķiem peronu projektēšanā, norādīja uzņēmumā "Latvijas dzelzceļš". Kopā tiks atjaunotas vai no jauna uzbūvētas 48 platformas.

Jaunās, paaugstinātās platformas tiks izbūvētas četros pasažieru vilcienu maršrutos: Rīga–Jelgava, Rīga–Skulte, Rīga–Tukums un Rīga–Krustpils. Plānots, ka būvdarbi tiks pabeigti nākamā gada beigās. 

48 peronu izbūve izmaksās vairāk nekā 44 miljonus eiro. No kopējā finansējuma 85% ir iegūti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un 15% ir uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" līdzfinansējums.

"Tagad gandrīz pusgada garumā rit projektēšanas stadija. Līdz ar to tas nav tikko izdomāts, tas nav par godu vēlēšanām. Lielākā izdevumu sadaļa jebkurā gadījumā ir jauno peronu būvniecība. Tās ir pilnībā jaunas konstrukcijas. (..) Nav tādas sadaļas, kas būtu vislielākā," klāstīja valsts AS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

AS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Foto: Latvijas Televīzija

Peronu būvniecību sadārdzinot dzelzceļa tuvumā esošo komunikāciju tīklu pārvietošana. Visvairāk jaunu peronu būs posmā no Rīgas līdz Skultei. Tiks uzbūvētas 20 jaunas platformas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Read Entire Article