Pirmie bateriju vilcieni posmā Rīga–Dobele varētu sākt kursēt līdz 2029. gada beigām

1 month ago 171
ARTICLE AD BOX

Valdība otrdien, 9. janvārī, atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) iniciatīvu vismaz divu jaunu bateriju elektrovilcienu ritošā sastāva iegādei līdz 2029. gada 31. decembrim. 

Premjere Evika Siliņa ("Jaunā Vienotība") valdības sēdē atzina, ka uz šo projektu arī raugās ar bažām, ņemot vērā nedienas ar elektrovilcieniem, jo ar baterijām ziemas salā ir vēl lielākas problēmas.

Vilcienu iegādei plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 21 287 963 eiro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 18 094 768 eiro, Latvijas budžeta – 3 193 195 eiro. Nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15% no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma, norāda SM.

Iegādātie vilcieni kursēs līnijā Rīga–Dobele, kur šobrīd tiek ekspluatēti dīzeļvilcieni. Tā kā posmā Rīga–Jelgava šobrīd jau brauc elektrovilcieni, bateriju elektrovilcieniem būs iespēja uzlādēties zem kontakttīkla, ļaujot tiem mērot bateriju režīmā neelektrificēto posmu Jelgava–Dobele, skaidro SM.

Lai palielinātu Rīga–Dobele vilcienu kursēšanas intensitāti, plānots, ka bateriju elektrovilcieni kursēs reizi divās stundās katrā virzienā.

2023. gadā šajā posmā dīzeļvilcienos bija paredzēts pārvadāt 40 259 pasažieru, bet, ieviešot jaunos vilcienus, paredzamais pasažieru skaits varētu augt līdz nepilniem 303 tūkstošiem cilvēku, tai skaitā vairāk nekā 115 tūkstoši varētu autobusu vietā izvēlēties jaunos vilcienus, bet vairāk nekā 147 tūkstoši vilcienos varētu pārsēsties no automašīnām.

Latvija tuvāko gadu laikā plāno iegādāties jaunus – akumulatoru bateriju – elektrovilcienus. Autotransporta direkcija (ATD) 2023. gada rudenī izsludināja iepirkuma konkursa otro kārtu deviņu vilcienu iegādei. 

Pirmajā kārtā konkursā pieteicās trīs kandidāti – "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.", personu apvienība, kuras sastāvā ir "Škoda Transportation" un "Škoda Vagonka", un "Stadler Polska". Visi atzīti par atbilstošiem prasībām un aicināti iesniegt savus piedāvājumus arī otrajai kārtai, bateriju vilcienu iegādei līdz 2024. gada 1. martam. 

Paredzēts, ka pirmie bateriju vilcieni kursēs maršrutos Bolderāja–Rīga–Sigulda; Rīga–Madona un Rīga–Dobele, taču iespējami arī citi maršruti, piemēram, perspektīvā aptverot arī citus galamērķus, kā Cēsis, Valmiera un citas pilsētas.

Tādējādi tuvāko gadu laikā tiks ne tikai būtiski uzlabotas ērtības pasažieriem un mobilitātes ātrums, bet arī nodrošināts videi draudzīgāks transports ar ļoti zemu trokšņa līmeni – bateriju vilcieni ir klusāki, līdz ar to arī draudzīgāki gan pasažieriem, gan iedzīvotājiem, kuri dzīvo dzelzceļa sliežu tuvumā, norādījusi ATD.

Vilcienus iepirks ATD, bet tos lietos uzņēmums "Pasažieru vilciens".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Read Entire Article