Latvijas labākie skolēni izcīna ceļazīmi uz pētniecības institūtu Šveicē

11 months ago 866
ARTICLE AD BOX

Konkurss skolēniem notika attālināti. Bet labākās desmit komandas ceturtdien apskatīja pētnieku darba vidi Rīgas Tehniskajā universitātē. Bet tā komanda, kura bija visspēcīgākā, vasarā dosies uz Šveici. Un tie ir Cēsu valsts vidusskolas skolēni.

"Protams, ka mēs esam ļoti priecīgi. Tur izskatās ļoti skaisti.  Jāsaka paldies skolotājai, ka pateica, ka tāds vispār notiek un ka mēs varējām piedalīties," pauda 1.vietas ieguvēja, Cēsu Valsts ģimnāzijas skolniece Amēlija.

Cēsu Valsts ģimnāzijas skolotāja Agrita Bartušēvica ar smaidu gan atzina, ka pati bija cerējusi uz 2. vai 3.vietu.

Pildot ķīmijas, fizikas, bioloģijas un medicīnas uzdevums komandas varēja iegūt vairāk nekā 350 punktus, un kā kārtīgā sīvā cīņā – pirmo no otrās vietas šķir vien daži punkti.

"Mums pietrūka 5 punkti. Pirms pēdējās kārtas mums pietrūka 3. Tagad sadalām piecus punktus, katru vienam cilvēkam un viss ir ļoti labi. Mums bija jāpacenšas par vienu punktu vairāk," sprieda 2. vietas ieguvēja, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolniece Ramona.

"BIO-GO-Higher" konkursa mērķis ir pārbaudīt un izaicināt skolēnu zināšanas biomateriālu jomā. Bija gan tehniski, gan praktiski uzdevumi. Ceturtās vietas ieguvēji – Jelgavas Spīdolas valsts ģimnāzijas skolēni - norādīja, ka vislabāk gājis medicīniskajā kārtā. Bet šķērslis uzvarai bijusi sadarbība, jo citu tēmu uzdevumus iesnieguši pašā pēdējā brīdī un tur arī rezultāti bija zemāki.

"Tie uzdevumi bija ļoti sarežģīti. Bija jālasa visādi pētījumi internetā. Vissliktāk – ķīmija, sadarbības dēļ. Ķīmijā mums beigās nepietika laika," atzina 4. vietas ieguvējs, Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas skolnieks Eduards.

2. vietas ieguvēja, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolniece Elīna savukārt sprieda, ka "tie eksperimenti tādi foršāki. Mums bija jāskraida pa trepēm. Tas, manuprāt, ir foršāk nekā datorā pildīt, rēķināt."

Savukārt  2. vietas ieguvēja, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolniece Ramona stāstīja, ka viņai labāk patika tie uzdevumi, "kur bija jāmeklē visādi pētījumi un jāsaprot. Sākumā tu lasi, lasi un nesaproti, ko tu lasi. Bet izlasi septiņus pētījumus, un tad sāc saprast kaut ko. Tas tā baigi forši."

Viens no mērķiem ir mācīt skolēniem pētīt, gan kaulus praktiskajās daļās, gan zinātniskos darbus teorijas daļās. Šāds konkurss notiks arī nākamgad, un tad cīņa būs par biļeti uz zinātnes institūtu Vācijā. Pusi no projekta izmaksām sedz valsts, otru pusi – Eiropas Savienība.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Read Entire Article