«Kod, kurā pirkstā gribi, visi sāp.» Par 6 dzelzceļa pieturu slēgšanu cilvēki sašutuši, direkcija – taisnojas

8 months ago 660
ARTICLE AD BOX

Stacijās izkāpj un iekāpj ļoti reti

Tuvāko mēnešu laikā gatavojas slēgt staciju "Cena", kas ir Jelgavas līnijā, "Kūdra" – Tukuma līnijā, "Inčupe" – Skultes līnijā. Savukārt Aizkraukles līnijā gatavojas slēgt pat trīs pieturas – "Dārziņi", "Rumbula" un "Kaibala".

Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" informācija liecina, ka Latvijā ir 135 dzelzceļa pieturas. Slēgs sešas, tātad nedaudz vairāk kā 4%. Iemesls – ļoti maz pasažieru šajās pieturās iekāpj un izkāpj.

Pēc Autotransporta direkcijas datiem pagājušajā gadā darbadienās šajās pieturās vienā vilcienā iekāpa/izkāpa vidēji mazāk par vienu cilvēku.

Brīvdienās cilvēku bija vēl mazāk – bija tādi reisi, kuros nevienam pasažierim minētās stacijas nebija vajadzīgas.

Lai gan lēmums ir pieņemts šajās dienās, Sabiedriskā transporta padome par to spriedusi jau kopš 2019. gada. Sociālajā platformā "Facebook" šāds lēmums izsaucis ļoti lielu rezonansi. Daudzi cilvēki to nosoda.

Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis.

00:00 / 00:32

Lejuplādēt

Viktors Demidovs / Latvijas Radio

"Tie cilvēki, kuri izmanto. Un tās nelielās plūsmas… Protams, es viņus varu saprast, bet es domāju, ka tie cilvēki, kuri brauc tālāk aiz šīm pieturvietām un grib ātrāk nokļūt gan darbā, gan mājās, viņiem ātrums palielināsies," vērtēja Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis. 

"Sabiedriskajā transportā tāda situācija ir – kod, kurā pirkstā gribi, visi sāp –,

bet tajā pašā laikā sabiedriskais [transports] ir orientēts uz sabiedrību kopumā. Pasažieriem saglabājas iespējas nokļūt nepieciešamajos galapunktos ar reģionālo autobusu,"

skaidroja Zaķis.

Netālredzīgs lēmums

Satiksmes eksperts un bijušais nozares ministrs Anrijs Matīss lēmumu nodēvēja par nepareizu, atgādinot, ka šogad ir plānoti jaunie elektrovilcieni.

Satiksmes eksperts un bijušais nozares ministrs Anrijs Matīss

00:00 / 00:39

Lejuplādēt

Viktors Demidovs / Latvijas Radio

"Tas ir ļoti nepareizs solis, jo daudzas no šīm stacijām varbūt ir sezonāli aktuālas, bet jebkurā gadījumā tās iedzīvotājiem ir aktuālas. Tieši otrādi – vajadzētu domāt par jaunu staciju atvēršanu, jo būs vilcieni [jauni elektrovilcieni]. Valsts cenšas, lai iedzīvotāji izmantotu zaļākus transportlīdzekļus un transporta veidus, mazāk brauc ar savām mašīnām. 

Igaunijā, kad tika iedarbināti un palaisti ekspluatācijā jaunie vilcieni, braucēju skaits palielinājās divas reizes. Mēs tieši otrādāk – uzlabojam komfortu un slēdzam stacijas.

Tas ir nepareizs solis," vērtēja Matīss.

Līdzīgās domās ir arī satiksmes eksperts un bijušais nozares ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie"), kas savu nostāju pauda aģentūrā "LETA".

Tiesa, jāņem vērā, ka neviena no minētajām stacijām nav iekļauta peronu modernizācijas projektā.

Vienlaikus "Latvijas Dzelzceļš" piešķīris nosaukumus sešām jaunām dzelzceļa pieturvietām. Piemēram, Jelgavas virziena dzelzceļa līnijā diviem jauniem pieturas punktiem piešķirti nosaukumi "Bērnu slimnīca" un "Baloži", bet Siguldas dzelzceļa līnijā "Šmerlis".
 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Read Entire Article