Šogad uz galvenajiem ceļiem plāno būvdarbus vairāk nekā 150 kilometru garumā

2 months ago 387
ARTICLE AD BOX

"Plānojot valsts galveno autoceļu attīstību turpmākajos gados, pirmais attīstības virziens ir Rīgas apvedceļa pārbūve par mūsdienīgu autoceļu, kas ne tikai dotu laika ietaupījumu autobraucējiem, bet arī novirzītu auto plūsmu apkārt Rīgai un samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu," pauda Satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

SM norādīja, ka, lai gan lielākā daļa valsts galveno autoceļu novērtēta kā apmierinošā, labā un ļoti labā stāvoklī esoša, joprojām ir posmi, kas jau ilgstoši gaida uzlabojumus. Viens no tiem ir valsts galvenā autoceļa A2 (Rīga–Sigulda–Veclaicene) posms no "Sēnītes" līdz Siguldai – šajā posmā šogad iecerēts sākt pārbūvi abās brauktuvēs kopumā apmēram 14 kilometru garumā.

"Pārbūve šogad ieplānota arī uz valsts galvenā autoceļa A5 (Rīga–Jelgava) labās puses brauktuves 18 kilometru garumā no Rīgas līdz Jaunolainei. Pārbūve plānota arī valsts galvenā autoceļa A13 posmā no Grebņevas robežpunkta līdz Kārsavai 11 km garumā, valsts galvenā autoceļa A6 (Rīga–Daugavpils) 5,4 km posmā Lielvārdē un valsts galvenā autoceļa A10 (Rīga–Ventspils) posmā no Kūdras līdz Ķemeru pagriezienam," skaidroja SM.

Ministrija vēstīja, ka turpināsies arī Ķekavas apvedceļa būvniecības darbi, kur kopumā visa projekta laikā tiks izbūvēti gandrīz 100 autoceļu braukšanas joslu kilometru. Kopumā Ķekavas apvedceļa pamatbrauktuve sastāvēs no četrām braukšanas joslām, nodrošinot visas ātrgaitas autoceļam nepieciešamās drošības prasības.

"Kopumā šogad asfaltbetona seguma atjaunošana vai pārbūve plānota 18 valsts galveno autoceļu posmos, kuru būvniecībai nepieciešamais finansējums būs zināms pēc iepirkumu procedūru noslēgšanās. Šogad no valsts budžeta un Eiropas Savienības fondu līdzekļiem būvniecībai valsts autoceļu tīklā plānoti vismaz 229 miljoni eiro," sacīja SM.

Ministrijā norādīja, ka, lai valsts galveno autoceļu būvniecība turpinātos un īstenotu atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajai "Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģijai no 2020. līdz 2040. gadam", šogad turpināsies projektēšanas darbi valsts galvenajiem autoceļiem A4 Rīgas apvedceļa posmā (Baltezers–Saulkalne) un A5 (Salaspils–Babīte) pārbūvē par ātrgaitas autoceļu.

Turpinās arī perspektīvā jaunā autoceļa posma Vangaži–Skulte iespējamās būvniecības izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums.

""Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģija no 2020. līdz 2040. gadam" paredz izveidot vienotu, drošu un efektīvu valsts galveno autoceļu tīklu, kas nodrošinās Rīgas apvedceļa sasniedzamību no jebkura administratīvā centra Latvijā ne ilgāk kā divu stundu laikā," informēja SM.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Read Entire Article