LDz plāni: 48 paaugstinātas platformas stacijās un vilcienu ātrums līdz 160 km/h

2 years ago 1689
ARTICLE AD BOX

Tuvākās nākotnes plāni

Dzelzceļa infrastruktūras būtiska sadaļa būs jaunie elektrovilcieni, ko plānots sākt testēt šā gada pavasarī, bet no gada nogales ieviest arī ikdienas lietošanā.

Tāpat plānots izbūvēt platformas ar paaugstinātiem peroniem – kopumā tās būs 48, tostarp tās, kas jau izbūvētas. Peronus papildinās ar elektrisko vilcienu kustības informācijas tablo, biļešu iegādes automātiem un barjerām drošākai dzelzceļa šķērsošanai.

Peronu projektēšanu plāno sākt jau šogad. Tiesa, tas nenotiks uzreiz visām iecerētajām platformām. LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs pastāstīja, ka personu izbūves secība būs atkarīga no vienošanās ar dažādu pašvaldību būvvaldēm.

Vēl viens no uzdevumiem ir vilcienu kustības ātruma palielināšana. Pašlaik vilcienu braukšanas ātrums ir līdz 120 kilometriem stundā (km/h), bet tuvākajos gados paredzēts to pakāpeniski palielināt līdz 140 un pat līdz 160 kilometriem stundā.

Pirmie dzelzceļa virzieni, kur to paredzēts īstenot, būs no Rīgas uz Aizkraukli un no Rīgas uz Jelgavu. Attiecīgi plānots, ka no galvaspilsētas uz šīm pilsētām nākamā gada beigās varēs aizbraukt par 10 minūtēm ātrāk. Savukārt brauciens ar vilcienu uz Cēsīm pēc pieciem gadiem varētu būt par 15 vai 20 minūtēm ātrāks.

Lai vilcienu satiksme līdz Aizkrauklei un Jelgavai paātrinātu, paredzēts ieguldīt aptuveni 70 miljonus eiro, no kuriem 59,5 miljonus eiro segtu Eiropas Savienības fondu finansējums.

Šādas izmaiņas ir saistāmas ar jaunajiem elektrovilcieniem, kurus varam sākt sagaidīt jau šogad. Līgums ar uzņēmumu “Škoda Vagonka” paredz, ka vienu vilciena sastāvu sāks testēt jau šā gada pavasarī – aprīlī vai maijā. Un pirmos jaunos vilcienus ikdienas lietošanā varēsim sagaidīt no šā gada nogales.

Vīzija līdz 2035. gadam

Savukārt ilgtermiņā vīzija ir par plašu dzelzceļa elektrifikāciju, par ko daudz runāts arī iepriekš, bet toreiz šos plānus apturēja.

Šobrīd ar elektrovilcieniem braucami aptuveni 250 no 2000 kilometriem Latvijas sliežu ceļu. Turpmāko četru gadu laikā paredzēts elektrificēt aptuveni 80 kilometru sliežu ceļu, pamatā domājot par pasažieru pārvadājumiem.

Piemēram, līdz 2026. gadam paredzēts pēc ilga pārtraukuma atsākt organizēt pārvadājumus pa dzelzceļu arī Bolderājas virzienā.

Ilgtermiņā šie plāni ir vērienīgi, kā atzina Māris Kleinbergs, grandiozi plāni, paredzot ieguldīt četrus ar pusi miljardus eiro. Plāno elektrificēt sliežu ceļus it visā Latvijā, arī uz Liepāju, Ventspili, Valku–Valgu un Latgales virzienā.

KONTEKSTS:

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko “Pasažieru vilciens” un “Škoda Vagonka” parakstīja 2019. gada vidū, paredz, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) 2019. gada jūlija sākumā atļāva "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar uzņēmumu "Škoda Vagonka" par 32 elektrovilcienu iegādi.  Ministru kabinets  atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai. "Pasažieru vilciens" un “Škoda Vagonka" vadība  parakstīja līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi. Līgums paredz, ka līdz 2023. gada beigām būs piegādāti visi vilcieni.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Read Entire Article