FOTO. Rīgā atklāj Sarkandaugavas pārvadu; pašvaldība sola uzlabojumus satiksmē

1 month ago 281
ARTICLE AD BOX

ĪSUMĀ:

  • Pārvads savieno Tvaika ielu un Viestura prospektu un iet pāri dzelzceļa līnijai Rīga-Skulte. 
  • Tagad stājušās spēkā lielas satiksmes izmaiņas Tvaika, Duntes un Tilta ielas krustojumā.
  • Ar Sarkandaugavas pārvadu un topošo Austrumu maģistrāli paredzēts uzlabot satiksmes plūsmu.

FOTO. Rīgā atklāj Sarkandaugavas pārvadu; pašvaldība sola uzlabojumus satiksmē

"Zaļajā ceturtdienā Rīga kļūst zaļāka" – ar tādiem vārdiem ceturtdien atklāja gandrīz puskilometru garo pārvadu, kas kopumā izmaksāja 45 miljonus eiro. 

Tilts savieno divas satiksmei nozīmīgas ielas – Tvaika ielu un Viestura prospektu – un iet pāri dzelzceļa līnijai Rīga-Skulte. 

Pārvada apkārtnē – lielas satiksmes izmaiņas 

Līdz ar pārvada atklāšanu stājušās spēkā lielas satiksmes izmaiņas Tvaika, Duntes un Tilta ielas krustojumā. Tas ir liels krustojums, kur ir aktīva satiksme. 

Foto: Rīgas dome

Mainīta satiksmes organizācija Tilta un Duntes ielas krustojumā. Braucot virzienā no Mežaparka, pa Tilta ielu nevar nogriezties pa labi no Tilta ielas uz Ganību dambi vai Tvaika ielu, griezties ir iespējams tikai uz Duntes ielu. No Tilta ielas nogriezties pa labi uz Ganību dambi vai Tvaika ielu drīkstēs tikai sabiedriskais un operatīvais transports.

Braucot pa Duntes ielu virzienā no centra, vienīgais atļautais braukšanas manevrs ir uz Tilta ielu. 

Tāpat slēgta arī kravas transporta kustība pa Tilta ielu virzienā no Mežaparka uz centru.

Attiecībā uz kustību, braucot pa Ganību dambi, vieglajam transportam izmaiņu nav, taču kravas transports drīkst griezties tikai uz Tvaika ielu. Savukārt, braucot pa Tvaika ielu, vieglajam transportam izmaiņu nav, bet kravas transports drīkst griezties tikai uz Ganību dambi. 

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods skaidroja: "Šādā veidā mēs samazinām konfliktpunktu skaitu un nodrošinām, ka šī būtiski pieaugusī satiksmes plūsma virzienā no Tvaika ielas var droši izgriezties uz Ganību dambi."

Krustojumā jau ir nomainītas ceļa zīmes, bet kārtību uzrauga policija.

Tvaika, Duntes un Tilta ielas krustojums

Foto: Ģirts Zvirbulis/Latvijas Televīzija

Tvaika, Duntes un Tilta ielas krustojums

Foto: Ģirts Zvirbulis/Latvijas Televīzija

Tvaika, Duntes un Tilta ielas krustojums

Foto: Ģirts Zvirbulis/Latvijas Televīzija

Tvaika, Duntes un Tilta ielas krustojums

Foto: Ģirts Zvirbulis/Latvijas Televīzija

Tvaika, Duntes un Tilta ielas krustojums

Foto: Ģirts Zvirbulis/Latvijas Televīzija

Uz satiksmes izmaiņām pozitīvi raugās nozares eksperts Oskars Irbītis, paredzot, ka tas labvēlīgi ietekmēs arī vilcienu kustību, jo pārbrauktuve Sarkandaugavā būs atslogota no kravas transporta.

Rīgas dome iecerējusi nākotnē šo jau tā sarežģīto krustojumu pārveidot par apli, bet šie plāni vēl ir ļoti agrīnā stadijā un to īstenošana prasīs, kā mazākais, gadus piecus.

Bet, lai jaunais pārvads pilnvērtīgi funkcionētu, vēl jāsaved kārtībā arī Tvaika iela un jāizbūvē jauns pārvads uz Kundziņsalu. Dome lēš, ka tilta izmaksas varētu sasniegt pat 50 miljonus eiro. Lai vidi pilsētā padarītu vēl labāku, aptuveni piecu gadu laikā pašvaldība plāno uzbūvēt arī Dienvidu tilta 4. kārtu. Kilometriem garais posms savienos Bauskas un Jelgavas šoseju.

Sola būtiskus satiksmes plūsmas uzlabojumus

Šogad plānots pabeigt arī Austrumu maģistrāli. Ar Sarkandaugavas pārvadu un topošo Austrumu maģistrāli paredzēts uzlabot satiksmes plūsmu.

Pirmkārt, paredzēts, ka šīs abas infrastruktūras būves atslogos centru no kravas mašīnām, kas pārvietojas pa 11. novembra krastmalu, Pērnavas ielu un citām ielām. Otrkārt, vieglo spēkratu vadītāji tādējādi varēs apbraukt centru, treškārt – neradīsies tik lieli sastrēgumi Sarkandaugavā pie dzelzceļa pārbrauktuves.

Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") norādīja, ka Sarkandaugavas pārvads ļaus būtiski uzlabot satiksmes plūsmu galvaspilsētā.

"Pats par sevi šis ir pēdējos gados lielākais satiksmes infrastruktūras projekts Rīgā. Tiesa gan – tas tā tikai līdz šī gada beigām, kad atklās Austrumu maģistrāli, kas ir vēl lielāks," norādīja Ķirsis.

"Mūsu būtiskākais mērķis ir radīt pilsētai iekšējo apvedceļu, lai varētu novirzīt kravas transportu no pilsētas centra, virzot to pa Dienvidu  tiltu, Austrumu maģistrāli un pa šo," skaidroja RD Satiksmes departamenta direktora pienākuma izpildītājs Jānis Vaivods.

Kopā ar pārvadu izbūvēts arī velosipēdu un gājēju ceļš "Mangaļi–Sarkandaugava", kā arī pirmais tunelis Rīgā ar dalītu gājēju un velo satiksmes telpu. 

Pašvaldība izskata iespēju pār Sarkandaugavas pārvadu virzīt arī sabiedriskā transporta ksutīobu, bet pagaidām nav zināms, kad un kā tas īstenosies.

Ar pārvada būvniecību pašvaldībai neveicies

Sarkandaugavas pārvada būvniecība tika sākta 2020. gada 30. martā, bet būvdarbi noslēgti pērn 15. decembrī. Taču ar Sarkandaugavas pārvada būvniecību pašvaldībai veicies ne tik labi. Kopumā bija nosaukti pieci termiņi, kad būve būs gatava. Iesākumā – pērnā gada vēlais pavasaris, tad vasaras beigas. Trešais termiņš – novembris, tad – marts, tad – aprīļa sākums.

Visbeidzot, pārvads atklāts ceturtdien, kad beidzot var pa to braukt.

Sarkandaugavas pārvada būvniecība  bijusi izaicinājumiem pilns projekts, atzīst arī būvnieks. Būvniecības termiņus un tāmes vairākkārt lika pārskatīt gan pandēmija, gan Krievijas sāktais karš. Galu galā kopējās izmaksas sasniedza 44 miljonus eiro, no kurām 27 miljoni ir Eiropas fondu līdzekļi. Un pat pēc tam, kad pagājušā gada oktobrī veiksmīgi īstenota pārvada slogošana, bija jāgaida vēl pusgads līdz tā atvēršanai satiksmei.

"Pēdējie mēneši bija formālais process, kad bija jānodod ekspluatācijā. Tas vairāk bija administratīvais darbs. Ņemot vērā, ka bija ļoti daudz iesaistīto institūciju un inženiertīklu turētāju, ar kuriem jāsaskaņo izbūvētie darbi. Tas aizņēma lielāko laika daļu," sacīja "LNK Industries" valdes loceklis Kaspars Ratkevičs.

Jaunā pārvada garums bez nobrauktuvēm ir 454,4 metri. To veido septiņas atsevišķas laidumu konstrukcijas abos virzienos un divi pieslēgumi – pie Viestura prospekta un pie Tvaika ielas. 

Būvdarbus veica pilnsabiedrība "Personu apvienība OTC".

Read Entire Article