Meklēšanas forma

Daļēji apmācies 4 °C A-ZA vējš 4.5 m/s
Pirmdiena, 2018. gada 19. NovembrisVārda dienu svin: Elizabete, Liza, Līze, Betija

Jelgavā testēs ceļa segumu

Ilze Knusle
Šodien apmēram 75 metrus garā Zirgu ielas posmā no Tērvetes ielas līdz Vīgriežu ielai ieklāts jauns, pēc vācu tehnoloģijas ražots segums, kas ir alternatīva grants segumam un paredzēts zemas intensitātes brauktuvēm.

Jelgavas pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» Apsaimniekošanas nodaļas vadītājs Imants Auders stāsta, ka uzņēmums «Easy Pave», kurš Latvijā izplata šo segumu, piedāvājis veikt prezentāciju – noklāt līdz 100 metrus garu ielas posmu, lai realitātē varētu pārliecināties par materiāla «HanseGrand HG Mix» pozitīvajām īpašībām. Pašvaldība piedāvājusi vairākus ielu posmus, un, izvērtējot ceļu stāvokli un nepieciešamos sagatavošanās darbus, izlemts segumu ieklāt Zirgu ielas posmā.

Segums pēc vācu tehnoloģijas tiek ražots Latvijā, uzņēmumā «HanseGrand», no Vācijas eksportējot vienu no tā sastāvdaļām. Produkta izplatītāja Latvijā «Easy Pave» valdes priekšsēdētājs Artūrs Zirnis skaidro, ka uzņēmums veikt prezentāciju Jelgavā izlēmis tāpēc, ka pilsētā ir liels grantēto ielu īpatsvars, un, prognozējot pašvaldības vajadzības, šis risinājums te varētu būt noderīgs. «Šim uzlabotā sastāva grants segumam ir vairāki plusi. Ja ir laba ūdens novades sistēma, lietus laikā uz ceļa neveidojas peļķes. Tāpat tas neput, nelīp pie riepām un kājām, ir elastīgs, tāpēc ir viegli novērst segumā radušos defektus. Tas ir ekoloģiski tīrs produkts, un ceļi ar šādu segumu ir vieglāk un lētāk uzturami – tie nav tik bieži jāgreiderē kā grants ceļi, nav jāatputekļo,» stāsta A.Zirnis, uzsverot, ka Baltijas valstīs uz ceļiem šis segums vēl netiek izmantots. Zirgu ielas posms ir pirmais, kur tas ieklāts. Runājot par šī seguma izmaksām, A.Zirnis norāda, ka tās ir lētākas nekā asfalta segumam, tomēr atkarīgas no izbūvējamā ceļa posma garuma.

Jāpiebilst, ka gada sākumā Latvijas delegācija, kurā bija arī mūsu pašvaldības pārstāvji, viesojās Vācijā seguma ražotāja mātes uzņēmumā un iepazinās ar tā īpašībām un pielietojumu. «Vācijā šis materiāls ir izplatīts – tur ik gadu ar šādu segumu tiek ieklāti apmēram 2000 kilometri ceļu. To izmanto gan uz ielām, gan uz celiņiem parkos, gan kapsētās un citur,» stāsta I.Auders, kurš arī bija delegācijas sastāvā. Viņš papildina, ka segumam ir iespējamas krāsu variācijas, kas savukārt paver jaunas iespējas pilsētplānošanā. «Ir pozitīvi, ka mums būs iespēja pārliecināties, kāds šis materiāls ir praksē, mūsu laikapstākļos,» piebilst «Pilsētsaimniecības» Apsaimniekošanas nodaļas vadītājs.

Pašvaldība sagatavoja Zirgu ielas posmu, noņemot nomales un uzlabojot ūdens novadi, bet seguma ražotājs sedza visas izmaksas, kas saistītas ar seguma piegādi un ieklāšanu. Tas vispirms tiek izlīdzināts apmēram četrus centimetrus biezā slānī un pēc tam – noblietēts. Pēc seguma ieklāšanas pa to uzreiz var pārvietoties.

Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»

Galerija

Viedokļi

Komentāri

Lietotāja & attēls

Ar ko tad tas centrs ir labāks par nomali? Pilsēta viena, tātad visi grib sakārtotus ceļus, tikai tas mazais gabaliņš tāds izsmiekls vien ir!
Lietotāja Atbilde 2 attēls

Materiāls saražots Latvijā, atbilstoši vāciešu tehnoloģijai.
Lietotāja L attēls

Latvijā nevarēja saražot? Lai kaut kā piebremzētu cilvēku izbraukšanu no valsts, ir kaut kā jāpadoma par to, ka tik elementārus produktus var ražot arī pie mums, ar to vienlaikus radot jaunas darba vietas. To, ko mes varam attīstīt Latvijā, mums arī Latvijā jāražo, nevis barot jau tā pārēdušos vāciešus. Pilsētas centrā ir ielas, kuras jau sen derētu sakārtot, nevis taisīt izrādes pilsētas nomalē.

Pievienot komentāru