Meklēšanas forma

Daļēji apmācies -1 °C A-ZA vējš 0.1 m/s
Otrdiena, 2018. gada 11. DecembrisVārda dienu svin: Voldemārs, Valdemārs, Valdis

«Ja man būtu sienāža spēks, varētu aizlēkt 20 metrus»

Anastasija Miteniece
Caur spēlēm atkārtoja rēķināšanu, veidojot augu aprakstus, mācījās sistematizēt, salīdzinot kukaiņu un cilvēku spēku, atkārtoja mērvienības – tie ir tikai daži no uzdevumiem, ko šodien 5.–7. klases skolēni veica bezmaksas pētniecības nometnē «Junioru universitātes vasaras sesija 2018». Šonedēļ notiek Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centra (ZRKAC) piecu dienu bezmaksas nometne, kurā 54 bērni piecu dienu laikā radošās un pētnieciskās nodarbēs apgūs matemātiku, dabaszinības un informācijas tehnoloģijas.

«Nometne ir atbalsts bērniem, kuri interesējas par matemātiku, dabas zinībām un informācijas tehnoloģijām. Tā ir lieliska iespēja vides izglītības padziļinātai apguvei,» norāda ZRKAC Vispārējās un profesionālās izglītības atbalsta nodaļas vadītāja Sanita Šabanska. Šodien bija otrā nometnes diena un jaunieši devās uz Tērvetes dabas parku, lai pielietotu teorētiskās zināšanas praksē. Tur nometnes dalībniekiem bija sarūpētas vairākas radošās stacijas. Piemēram, spēļu stacijā rotaļu gaitā bija galvā jārēķina dažādi piemēri, jāizmanto loģiskā domāšana un jāmāk mērogot. Dabas zinību stacijā viņi veidoja koku un augu aprakstus, mācoties sistematizēt. Bet izpētes stacijā nometnes dalībnieki uzmeklēja kukaiņus, mērot to spēku un ātrumu. Tādā veidā tika radoši atkārtotas mērvienības.

«Tāda matemātika ir trīskārt interesantāka par mācībām no grāmatas. Tu saproti, kā formulu var pielietot dzīvē. Piemēram, šodien mērījām, cik ātri rāpo skudra un cik tālu lec sienāzis, un pārveidojām mērvienības, attiecinot tās uz mums pašiem. Tagad zinu, ka, ja man būtu sienāža spēks, varētu aizlēkt 20 metrus,» stāsta Amanda Kalnpure, kura septembrī ies 6. klasē. Savukārt Ilze Eizengrauda papildina, ka, piemēram, dabas zinību darbnīcā sapratusi, cik būtiski ir mācēt izcelt svarīgāko. «Izrādījās, ka veidot aprakstus nav nemaz tik viegli. Jāmāk izcelt tiešām nozīmīgākais. Tie, kas šodien uztvēra uzdevumu nenopietni, pārliecinājās, ka pēc viņu veidotajiem aprakstiem atrast augus neizdodas,» tā viņa. Bet nometnes dalībnieks Viesturs Stankevičs, kurš ies 7. klasē, atzīst, ka pētnieciskie uzdevumi palīdzēja pirms skolas sākuma atsvaidzināt matemātikas zināšanas. «Mēs rēķinājām galvā, pārveidojām mērvienības, lai uzzinātu, cik ātri varētu apskriet apkārt pasaulei. Uzzinājām, kā uz aci noteikt koka garumu. Mācījāmies šifrēt, slēpjot karti. Visi uzdevumi bija ļoti atraktīvi, bet izpildāmi tikai rēķinot vai loģiski domājot. Tas ir forši, interesanti – nav jāsēž skolas solā pie grāmatas,» teic puisis.

Jaunieši norāda vairākus iemeslus, kāpēc piedalās nometnē. Tā ir gan interese par eksaktajiem mācību priekšmetiem, gan vēlme nesēdēt vasarā mājās. Daži jaunieši uzsvēra, ka nometnē vēlas paplašināt redzesloku konkrētās jomās. Piemēram, kāds nometnes dalībnieks vēlas nākotnē gatavot molekulāros ēdienus, tādēļ labprāt padziļināti mācās ķīmiju, bet cits gribētu veidot savu uzņēmumu un nometnē cer gūt iedvesmu biznesa idejai.

Turpmākajās dienās nodarbības turpināsies pie jūras, kur nometnes dalībnieki pētīs tilpumus dabā, kā arī muzejā «Pikšas», kur notiks eksperimenti un praktiskās darbnīcas.

Nometne tiek organizēta sadarbībā ar Jelgavas Izglītības pārvaldi Eiropas projekta «Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai» gaitā.

Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»

Galerija

Viedokļi

Pievienot komentāru

Saistītie raksti